idirektori

iDirektori
Direktori ICU JPM

Piagam Pelanggan

Piagam Pelanggan
Janji ICU JPM.

Direktori Pegawai

Direktori Pegawai
Maklumat Pegawai.

Tender / Sebutharga

Tender / Sebutharga
Muat Turun Borang.

FAQ'S

FAQ'S SPP II FAQ'S PENTADBIRAN FAQ'S E-KASIH FAQ'S TEKNIKAL FAQ'S SISTEM


FAQ'S TEKNIKAL

 

1. Bagaimana untuk melaporkan masalah berkaitan sistem-sistem yang diuruskan oleh ICU JPM (SPPII, eMerah, BLESS , eKasih dan Portal I Cerve U)?

 

     i.Telefon : 03-8888 1717/1718

     ii.Faks : 03-8888 3702

     iii.Emel : callcentre@icu.gov.my

     iv.Laman web : http://callcentre.icu.gov.my

 

2. Bagaimana untuk menggunakan sistem Call Centre bagi melaporkan masalah sistem/aduan?

 

Anda perlu mendaftar sebagai pengguna sistem melalui modul pendaftaran pengguna yang disediakan oleh sistem. Sila layari http://callcentre.icu.gov.my.

 

3. Bagaimanakah untuk menggunakan Business Licensing Electronic Support System (BLESS) untuk memohon lesen/kelulusan/permit perniagaan ?

 

Sila layari portal BLESS di http://open.bless.gov.my menggunakan pelayar Mozilla Firefox dan rujuk panduan menggunakan BLESS yang terdapat dalam ‘ABC BLESS’

 

4. Bagaimana untuk memohon ID Pengguna dan katalaluan untuk menggunakan Portal I Cerve U ?

 

Portal I Cerve U adalah terbuka kepada semua rakyat malaysia. Pendaftaran untuk mendapatkan ID Pengguna dan katalaluan boleh dibuat secara online melalui portal tersebut. Sila layari http://www.icerveu.icu.gov.my

Laman frequent ask question teknikal. menyenaraikan jawapan kepada persoalan teknikal seperti dimanakah boleh untuk mendaftar dan mendapatkan alamat emel, siapakah yang patut dihubungi sekiranya talian internet terganggu dan siapakah pegawai teknikal yang bertanggungjawab untuk menerima aduan kerosakan komputer.